Tässä maassa on paljon hyviä ideoita. Ne ovat osaamista, keksintövaiheen ideoita, intohimoa tekemiseen, ajatuksia palveluista ja tuotteista. Tässä maassa on ainutlaatuista asioita, kuten luontoa, henkilöitä, tarinoita, raaka-aineita. Näitä löytyy autotalleista, erikokoisista yrityksistä, korkeakouluista ja oppilaitoksista, kansioista ja korvien välistä. Ne muodostavat aineettoman omaisuuden ja oikeuksien varannon, josta syntyy kasvua kun se löytää väylän markkinoille.

KREAM Helsinki on syntynyt innosta ja osaamisesta kehittää ja kasvattaa tätä aineettomien oikeuksien arvoa. KREAM Helsinki yhdistää luovaa, kreatiivista ajattelua ja tekemistä aineettomien oikeuksien hyvään hallintaan ja kasvattamiseen. Joskus tarvitaan agenttia tekijänoikeuksien laajempaan käyttöön, tavaramerkin synnyttämiseen. Joskus tukea hallinnoimaan osaamisen kansioita, brändiä. Joskus tarvitaan konsulttia, joka sparraa arvokkaimman idean löytämisessä ja tekemisessä kilpailukykyiseksi tuotteeksi. Luovan ja kaupallisen alan osaamisen yhdistäminen ei aina toteudu yhden ihmisen tai organisaation puitteissa. Usein onnistumiseen tarvitaan verkosto, jota ei yksin pysty nopeasti rakentamaan.

Suuri henkinen pääomamme on parinkymmenen hengen vahvuus niin lisensointiin, sopimusten hallintaan, kuin tuotteen kehittämiseen, innovointiin ja brändistrategian luomiseen. Jokainen meistä on vetänyt rohkeita projekteja, saanut maaliin odottamattomiakin asioita, kasvattanut liikevaihtoa, innovoinut uutta ja rakentanut asiakkaan unelmia. Taustamme on vähittäis- ja tukkukaupassa, elokuva-alalla, matkailussa, suunnittelussa, tutkimustoiminnassa, koulutuksessa. Meissä on niin visualisteja ja numeronikkareita, metsissä samoajia ja rakennetun ympäristön tekijöitä.

Meille luontaisia kumppaneita ja asiakkaita ovat uutta suuntaa hakevat pienet yritykset, monialaista kokemusta hakevat kehitystyöt, ideansa terävöittäjät ja konseptia kaipaavat ajattelijat.
Suomessa on tuhansia mahdollisuuksia synnyttää upeita tuotteita ja palveluita. Hyviä esimerkkejä onnistuneista lanseerauksista, oikeuksien tehokkaasta hallinnasta ja menestyskonsepteista löytyy yhä useammin myös ulkomaisista hyllyistä. Läpimurtoja voi tehdä niistä ihan tutuista asioista, joita ympärillämme on. Tarvitaan rohkeutta ja määrätietoisuutta kokeilla uutta, ja myös luopua ajoissa. Mukana kannattaa pitää rohkeus ja resurssi käyttää korkealaatuista suunnittelua ja kehitystyötä, jotka tukevat matkaa ostajan valinnaksi ohitse muiden.

Tekemistä riittää ja näillä eväillä on ilo siihen tarttua!

Annukka Mickelsson
Hallituksen puheenjohtaja
Co founder
KREAM Helsinki